Сучасні методи формування мистецьких компетентностей здобувачів освіти
Сьогодні ефективна робота учителя мистецьких дисциплін залежить не тільки від володіння певним об’ємом знань, але й уміння ними оперувати, бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись упродовж життя. 10 травня для педагогічної спільноти вчителів мистецьких дисциплін відбувся вебінар «Сучасні методи формування мистецьких компетентностей здобувачів освіти». Питання «Компаративний аналіз як засіб розвитку полікультурної компетентності учнів» розкрила консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Оксана Манюк.
Досвідом роботи щодо практичного застосування методів компаративістики на уроках образотворчого мистецтва поділилася Щербан М.П., вчитель Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, яка наголосила, що перевага компаративної методики полягає в тому, що вона дає можливість школярам зазирнути за обрій чітко визначеного програмового матеріалу, побачити перспективу, вчить порівнювати і зіставляти, розкривати суть мистецьких явищ, відчувати себе "дослідниками".
Одним із інструментів забезпечення успіху нової української школи є формування інформаційної компетентності учнів, яке досягається шляхом наскрізного застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Роль критичного мислення у формуванні інформаційної мистецької компетентності учнів у процесі користування новітніми інформаційними технологіями розкрила О.П.Манюк. Адже за допомогою аналізу людина виділяє важливу для себе інформацію, приймає рішення щодо здоров'я, кар'єри, майбутнього. Критичний підхід дозволяє уникнути необдуманих вчинків та оцінити ситуацію з різних сторін. Ставлячи під сумнів інформацію, дитина стає більш уважною до дрібних фактів, швидше визначає важливі моменти, тому у майбутньому їй стає легше доводити свою позицію.