Онлайн засідання педагогічної спільноти учителів, які викладають математику
05 травня 2023 року відповідно до плану КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено онлайн засідання педагогічної спільноти учителів, які викладають математику: «Модернізація освітнього процесу шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій».
Під час засідання творчої лабораторії консультант центру Марія Романишин ознайомила учасників з поняттям модернізації та освітніми трендами:
- зміна ролі вчителя (помічника) та учня (ініціативного дослідника);
- персоналізоване, адаптивне навчання;
- гейміфікація;
- проєктна діяльність.
Вихідним підґрунтям створення освітнього середовища та використання інноваційних технологій є врахування психологічних особливостей, закономірностей і принципів становлення особистості. Марія Василівна наголосила, що рушійною силою інноваційної діяльності є педагог як творча особистість, адже статистика свідчить, що протягом всієї своєї педагогічної діяльності учитель проводить біля 25 тисяч уроків, а учень за час навчання в школі відвідує їх майже 12 тисяч (375 000 діб). І від кого, як не від учителя, залежить, що дадуть йому ці 375 тис. діб життя – щастя нових відкриттів, щоденного пізнання, чи гіркі розчарування шкільним життям.
Проблемою «Проєктування особистісно-розвивального навчального середовища на уроках математики» ділилася учитель Підгаєцької гімназії імені Маркіяна Паславського Наталія Питуля. Наталія Володимирівна зазначила, що особистісно-орієнтований підхід у навчанні математики полягає у залученні учнів до активної самостійної навчальної діяльності, навчанні їх самостійно здобувати знання. В своїй роботі учителька використовує засоби, які володіють високим розвиваючим потенціалом: проблемні ситуації, задачі з життєво-практичним матеріалом, експерименти, електронні симуляції, дидактичні (рольові) ігри, активні та інтерактивні технології.
Також було розглянуто питання новацій при проведенні НМТ
у частині математики в 2023 році.
Отже, освітній процес потрібно будувати, враховуючи особливості молоді, що навчається - це використання новітніх технічних можливостей, візуалізація матеріалу, формування мотивації, зміна видів діяльності й забезпечення взаємодії і зворотного зв’язку.