Майстер-клас педагогічної спільноти учителів трудового навчання та основ здоров'я
Мета навчання дитини полягає в тому, щоб зробити її здатною розвиватися далі без допомоги вчителя.
Елберт Хаббард
Особистісна орієнтація, формування національних загальнолюдських цінностей, створення умов для формування життєвих компетентностей учнів є пріоритетами сучасної освіти. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, що реалізовані в освітніх галузях. Компетентнісний підхід визнано одним із пріоритетних у модернізації освіти. Одним з ефективних інструментів формування життєвих компетентностей є проектна діяльність. Цей метод дає можливість формувати життєві компетентності, творчу особистість, пробуджує і розвиває в дитині талант, дає можливість дітям осмислено застосовувати свої знання, реалізує їх соціальні потреби, формує мотивацію до навчання. Тому формування та розвиток ключових компетентностей на уроках трудового навчання та основ здоров’я шляхом застосування проектних технологій стало предметом обговорення педагогічною спільнотою вчителів трудового навчання та основ здоров’я на майстер-класі, який відбувся у дистанційному режимі 28 квітня 2023 року.
У ході заходу, шляхом демонстрації презентації, висвітлено питання «Сучасний урок в контексті компетентнісного підходу» консультантом КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Наталією Чернець. Педагоги ознайомилися з досвідом роботи щодо створення ефективної та дієвої системи для формування компетентнісної моделі навчання основам здоров’я шляхом застосування проектних технологій Купратої Тетяни, учителя основ здоров’я, та Чвиль Галини, учителя трудового навчання Голгочанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, щодо використання творчих проектів у формуванні ключових компетентностей на уроках «Трудового навчання» і «Технологій». Презентовані результати проектної діяльності здобувачів освіти продемонстрували поєднання знань з практичним досвідом, а гнучка організація процесу впровадження в навчальну діяльність компетентнісного підходу - підвищення якості виконання творчих проектів. Учасники заходу переглянули відеофрагмент захисту проекту «Тютюнопаління чи варто починати?» учениці 8 класу та ігровий проект «Твоє здоров’я – в твоїх руках».
Шляхом проходження тест-системи діагностики сформованості мета-навичок педагоги визначили власний рівень здатності до саморозвитку. Також обговорено особливості закінчення навчального року та опрацьовано методичні рекомендації щодо заповнення сторінок журналу в 6-11-х та 5-х класах: технологічна та соціальна і здоров’язбережувальна освітні галузі.
Під час загальної дискусії учасники обмінялися думками, ідеями і враженнями від спільної роботи.