Педагогічна майстерня учителів фізики
Наскрізні лінії ключових компетентностей відображають основні соціально і особистісно значущі ідеї, які послідовно розкриваються в процесі навчання і виховання здобувачів освіти. Вони відповідають виклику сучасності, урівноважують знаннєвий і компетентісний компоненти змісту освіти, являються інструментом для використання інноваційних методик навчання, функціональним документом для учнів, вчителів та батьків у пошуку відповіді на питання «Для чого це потрібно вивчати?». Про шляхи упровадження змістових ліній на уроках фізики була сьогоднішня педагогічна майстерня.
Консультант центру Марія Романиши наголосила, що змістові лінії є засобом інтеграції навчального змісту, корелюються з ключовими компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях. Марія Василівна звернула увагу, що реалізація наскрізних змістових ліній полягає у відповідному трактуванні навчального змісту тем і не передбачає будь-якого його розширення чи поглиблення.
Питанням «PHET-сумуляції як засіб пропедевтики виконання лабораторних та експериментальних робіт з фізики. Застосування графічного планшета при викладанні фізики» ділився учитель Підгаєцької гімназії імені Маркіяна Паславського Тарас Пелещак. Тарас Семенович робив акцент на тому, що сучасні діти – покоління, яке зростає на вільному доступі до сучасних гаджетів, яскравих картинок та відеокліпів. А тому, використання електронних симуляцій, технічних засобів, презентацій є невід’ємною частиною уроків Тараса Семеновича.
Боротися з діджиталізацією сучасного життя неможливо, проте її можна використовувати у сучасному уроці, зазначила Марія Романишин. Адже, сьогодні вчитель – не є головним джерелом інформації, це людина, яка спонукає здобувачів освіти до усвідомлення, аналізу, критичного осмислення цієї інформації, самостійного пошуку нової для поглиблення знань, застосування отриманої інформації в житті. А результатом цього стає вміння здобувачів освіти серед усіх можливих рішень знаходити найраціональніше. Учитель Литвинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Наталія Бромірська ділилася шляхами впровадження наскрізних змістових ліній на уроках фізики; про використання нових форм організації діяльності учнів розповіла учитель опорного закладу «Підгаєцька ЗОШ І-ІІІ ступенів» Софія Скасків; на проблемах викладання точних дисциплін акцентував увагу вчитель Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Іван Воробець. Сучасному учителю потрібно візуалізувати подану інформацію, часто змінювати діяльність, переносити навчальну діяльність на сторінки інтернету, де діти почувають себе «як риба у воді», а тому консультант центру разом з учасниками семінару розглядали нові форми організації діяльності учнів на уроках фізики.